27 jan. 2011

Höggravid och 30 år...

Imorgon fyller jag 30 år. Trettio!

Jag varken lust eller haft tankar på att fira stort... Det blir troligen skaldjur, glutenfri kladdkaka (som jag tänkt baka) och lugnt fredagsmys framför tv:n med familjen och min bästa vän... (I är ju tyvärr i Spanien)

Jag satt precis och funderade på vad jag skulle ha gjort om jag inte varit gravid. Flera av mina tjejkompisar har köpt sig en resa i 30-års present. (För att fly från måstena, den stora festen etc?) Vart skulle jag ha rest? Syrran har precis varit i Tokyo och Japan har alltid varit ett drömresemål för mig... så kanske?

Det är faktisk ganska komiskt att jag är höggravid. Har länge sagt att jag önskar mig mitt första barn i 30-års present. Nu får vi dock hoppas att lille Dani kommer som försenad födelsedagspresent... I hoppas att han kommer som födelsedagspresent till honom, den 28 mars. Kanske mer troligt;)

PS: Jag kan inte låta bli att minnas förra året födelsedag som "firades" med 20h på akuten med min älskade mamma... Hon skrämde verkligen livet ur mig!

2 kommentarer:

Emma sa...

Stort Grattis! Underbart med el chiquitito i magen...Kram!

Bella sa...

Tack;) Ja, helt underbart...
Kram