28 jan. 2011

Jag lever deras dröm...?

Det kommer in två unga väldigt iordninggjorda stylade tjejer i butiken. Jag skulle kunna säga att de själva tycker de är väldigt modemedvetna och trendiga. Superhöga klackar, svarta leggings (med skinndetaljer), kort päls, fredagsmake:ade etc...

De kollar på 7 for all mankind jeansen, på mina egendesignade handväskor, pratar högt om produkterna, låtsas låta som de vet vad de pratar om - vårens trender (lästa i Sofis Mode;)...

De frågar om märket. SMiD. Jag berättar...
Helt plötsligt märker jag hur deras tankar om mig förändras, från att vara "det gamla (ja, om man är 17 är väl 30 gammal?) gravida butiksbiträdet" till... Ja, till vaddå... En som lever deras dröm? - modedesigner med eget klädmärke och klädbutik!

Trots att jag en kort stund tidigare känt mig gammal, tjock o ännu mer (om möjligt) höggravid så avundas jag inte dem. Jag skulle inte vilja gå tillbaka. Vara tonåringen igen. Ung, osäker och så egocentrerad...?

Jag är inte den trendigaste, mest modemedvetna, stylade personen (snarare funktionell, praktisk o bekväm) men jag drömmer inte heller om att vara henne...

I den verkliga modevärlden, modebranschen, handlar väldigt lite om glamour och största delen om hårt arbete...

2 kommentarer:

Emma sa...

Ja...deras dröm. Mode. Ett lyckligt förhallande. Ett barn i magen.Det är din verklighet med allt vad det innebär. Mycket slit och motvind. Men ibland är det inte heller lätt att inse vad man faktiskt har. Och de där ängsliga men rätt söta tjejerna pa tröskeln till allt gör nog det. Inser vad du har alltsa. Kanske inspirerade du dem! Förmodligen...

FIN i magen!!

Bella sa...

Ja, det är härligt när man inser vad man har. Att man är lycklig! Att man inspirerar andra. Att man lever någon annans dröm...

För modedesigner och driva egen butik inte längre min dröm. Det är min verklighet!

Just nu drömmer jag bara om att få vara mamma, att lille Dani föds utan komplikationer och är en frisk pojk!!!
Kram