15 jan. 2011

Livets vägval...?


Jag väntar på att veta vad jag ska skriva på skyltarna...

Jag har nästan hela mitt liv haft korta och långsiktiga mål att sträva efter. Sen jag var liten (8-10års åldern) visste jag att jag ville bli modedesigner. Sen jag var 13-14 att jag ville plugga modedesign. Sen jag var 18-19 att jag ville bo utomlands. Sen jag var i 20-års åldern att jag ville jobba som designer i modebranschen. Sen jag var i 25-års åldern att jag ville starta ett eget klädmärke, driva egen butik...

Snart fyller jag 30! Jo, att jag ville ge mig själv en bebis i trettiopresent har funnits i mina tankar de senaste 10 åren...

Jag har, hitills, nått mina uppsatta mål. Men just nu har jag inga nya mål! Jag kan välja fritt. Vilken väg jag ska välja i denna korsningen men för första gången finns det inga skyltar med uppsatta mål. Det har det alltid funnits tidigare...

Så jag står kvar. Stilla. På samma plats. I samma vägkorsning.
Väntades...

Inga kommentarer: