29 jan. 2011

Mammaledighet och SMiDs Butik...

Under februarimånad är tanken att jag och den andra designern (kommer länka till henne när allt är klart och avtalet påskrivet) kommer att vara tillsammans i butiken under vissa dagar o tider. För att lära känna varandras produkter lite bättre. Hon ska ju sälja SMiDs produkter och kommer behöva kunna svara på kundernas frågor, funderingar samt kunna berätta om mig o SMiD...

Samarbetet och avtalet är enkelt. Hon står i butiken på de vanliga öppettiderna (Tors-fre 12-18, lör 11-15) och säljer sina egna och SMiDs produkter. Det som är hennes är hennes och det som är mitt är mitt. Inga problem med fakturering mellan företagen etc. Så skönt;)

Från 1 mars kommer hon att driva butiken och jag kommer vara hemma (tillsammans med I), ta det lugnt och förbereda mig inför förlossningen, framtiden...

När vi pratade i telefon häromdagen hade hon en kul idé om en liten nyinvigning, överlåtelsefest eller vad man nu ska kalla det. Jag kommer berätta mer om det när dag o tid är bestämt. Hon måste ju marknadsföra sig, sitt märke och att hon nu finns på Vasaplatsen 10 i Vasastan i Göteborg. (Blir ju indirekt marknadsföring även för SMiD)

Jag funderar mest på hur jag skriva om min mammaledighet, vårt samarbete på SMiDs hemsida, här på bloggen, twitter, facebook etc. Jag vill ju fortfarande dra kunder till SMiDs Butik, även om jag själv inte kommer driva den...

Inga kommentarer: