14 jan. 2011

Verkligheten bakom egenföretagandet...

Jag har läst intervjun med mig, om SMiD, som en journalist gjorde innan jul. Som publiceras i slutet på februari. Lagom tajmat till min mammaledighetsstart, den andra designern tar över butiken men men;)

Det är alltid konstigt att läsa om sig själv. Läsa det man berättat. Det blir lite verkligare på något sätt...

Det är ingen solskens historia om att driva eget jag berättar. Ni, bloggläsare, kommer inte bli förvånade men jag är nyfiken på hur andra kommer att uppfatta den...
Är jag för ärlig? För att vara säljande. Är det negativ reklam för SMiD???

Jag har börjat titta på Kell i Karriären på TLC, Kelly Cutrone är världskänd PR-agent i modebranschen och driver det egna företag People´s Revolution. Hon är ärlig, rättfram och försöker inte skapa en "rosa små moln"- bild av sitt företag. Jag älskar det!

Saknar ofta just det i media, att man får se verkligheten. Eller lite verkligare... Det börjas förändras. Bara senaste åren. Kanske genom internet. Bloggar. Att starta och driva eget inte är en dans på rosor. Att bakom alla egenföretagare ligger år av hårt jobb o slit. Att man inte får något gratis. Att allt tar mycket längre tid än man tror. Kostar mer. Att vägen inte är rak o enkel utan en slingrig bergodalbana...

PS: Jag blev jätteglad häromdagen när ni kommenterade pausen för att driva vidare min JUST NU ouppnåliga dröm. Just nu, står mitt "driva eget"-tåg på stationen, för jag har varken ork, lust eller pengar att ta en tur till i bergodalbanan...

Inga kommentarer: