19 feb. 2011

Att förbereda för att lämna över butiken...

Jag har sällskap av Eliza i butiken så det blir tyvärr inte mycket tid över att blogga...

Vi går igenom alla SMiDs produkter: jag berättar om designen, material, tvättråd etc. Hon måste ju kunna svara på frågorna kunderna kan tänkas undra... Vi går även igenom priser, hur kortapparaten fungerar, larm etc. Det är väldigt mycket som jag bara gör utan att tänka. Ja, jag försöker komma ihåg att förklara hur allting fungerar...

Jag har flyttat hem nästan alla mina sysaker från ateljédelen. Städat i lådorna och organiserat i förrådet. Så hon får plats för sina saker, produkter. Nu är det inte så mycket kvar att göra. Jag börjar förbereda mig för att lämna över butiken på mentalt och rent praktiskt...

Jag kommer ju självklart komma hit, med jämna mellanrum de kommande månaderna, så länge vi är kvar i Sverige. Men just nu, de närmaste veckorna vet jag ju faktiskt inte vad som händer, när det är dags, hur jag o lillen mår etc. så jag vill kunna lämna över och sen bara vara i lugn o ro...

Bara en vecka kvar till min mammaledighet börjar!

Inga kommentarer: