4 feb. 2011

Att medvetet välja sinnesstämning...

Jag försöker använda min irritation till något positivt så jag städar. Flyttar och organiserar om. Nu får jeansen hamna bakom kassan. Så får kunden be om sin storlek. Jag låter ett par av varje hänga framme så man kan se de olika modellerna...

Mamma kom förbi en stund. Hon var glad att inte nått hänt mig. Att jag inte blivit hotad eller de gjort mig illa. Är ju faktiskt gravid i åttonde månaden...

Jag förstår mig inte på sådana människor. Ja, jag har fördomar! Jag var på min vakt från att de kom in genom dörren bara genom hur de var klädda, hur de såg ut men ville inte tro, tänka så... Tyvärr så gör den här händelsen inte mina fördomar mindre...

Nej, nu ska jag ta tag i förrådet. Bäst att försöka vända min energi till något bättre. Kan inte sitta still just nu...

Hoppas ni får en bättre fredag än jag!

PS: Jag försöker tänka enligt boken "att välja glädjen", att ruska av mig de otrevliga negativa känslorna och försöka se det positiva. Det kunde ha varit värre! Jag, och magen, mår bra;)

1 kommentar:

Att vara någons fru sa...

Heja dig! Jag tror mycket på tankens kraft.