4 feb. 2011

Bestulen, mitt framför näsan...

Shit, jag blev just bestulen på flera 7 for all mankind jeans (igen!)

De kom in två kvinnor och ett barn. Jag hade för mycket koll på barnet och för lite på kvinnorna...

Mitt framför ögonen på mig stoppade de ner några jeans i handväskan medan de pratade glatt o trevlig med mig. Jag märkte det inte förrän nu, att flera storlekar fattades, när jag la tillbaka alla på sin plats och iordning.

Jag sitter och väntar i telefonkön hos polisen...
hoppas jag får ut nått på försäkringen?

UPDATE: Beräknad väntetid. 12 min.
Jag gör nog anmälan online...

UPDATE: Jag fattar inte att man kan ha, "tanto morro!", ja, vet inte ens vad man säger på svenska... att kunna vara så fräck att man snor från någon medan man ler, pratar och låtsas som ingenting. Jag bjöd t.o.m dottern på choklad?!?

Känner mig så dum, mitt framför näsan. Butiken är ju inte ens 30kvm. De måste vara professionella "ficktjuvar"... GRRRRR!!!!!

UPPDATE: Jag får lust att ta ett varv på stan och se om jag ser dem. Irriterande att det inte funkar som man skulle kunna önska med polisen (hoppas de har viktigare saker för sig!). Att de kunde få informationen och se om de ser dem på stan. Nu, på direkten. De var inte "normala vem som helst personer" utan ganska lätta att upptäcka, bara genom min beskrivning...

UPDATE: Undra vad de gör med jeansen? Vart säljs stöldgods? På nån marknad utanför Göteborg? Online? I Madrid kan man ju hitta sin, kamera, mobil etc på "el Rastro" helgen efter. Jag känner flera som köpt tillbaka sina saker;)

UPDATE: Känns konstigt att vara kvar i butiken. Trots att det inte var obehagligt, är det obehagligt att bli bestulen... Vill helst bara stänga, gå hem och dra täcket över huvudet...

3 kommentarer:

Tess : Istla.se sa...

Fy fan. Vad är det för fel på folk. man snor inte saker vad det än är. Usch för sådana. Hoppas polisen gör något.

Lulu sa...

Nä fy vad hemskt! Jobbar själv i butik, och jag vet hur det känns. Man blir så lurad, och stött och värre skulle det säkert vara om det vore min helt egna butik...det brukar vara personer man minst anar, gamla, barn, välklädda personer, trevliga- tillslut ser man potentiella rövare i alla, vilket jag absolut inte vill =(
Hoppas ni får tag på tjuvarna, och att de får sig en riktig läxa!

SkåneAnna sa...

Så jävla fräckt, man blir förbannad!!
Om jag var du skulle jag hålla koll på tex Blocket och Tradera - säkert säljer dom vidare jeansen, och kanske då där.