17 feb. 2011

Dagens mage...



Vecka 36 (35+4)

Har svårt att förstå att jag går in i nionde månaden nu. Mår faktiskt bra för att vara höggravid. Ja, jag är trött, tung, otymplig etc men har inte ont iallafall. Jag tar det väldigt lugnt. Sover 9h per natt + en stund på eftermiddagen när jag jobbar på kontoret. Mitt enda lilla problem är att jag är så törstig, hela tiden. Dricker mellan 3-4(!) liter vatten per dag (ja, jag lever på toa;)

Lillen sitter fortfarande i sätesbjudning vilket gör magen lite otympligare, högre. Ja, magen har ju inte sjunkit ned som den borde för att låta mig andas;) På måndag ska jag till BM och om han inte vänts sig till dess bokas ett vändningsförsök, vilket oroar mig lite... Skönt att I äntligen kommer hit!

Tycker varken jag eller magen växt så mycket de senaste veckorna men det märks att lille Dani har mindre plats. Kan känna hans olika kroppsdelar och hela magen rör sig när han vänder sig. Vågen står på +12kg.

Här hittar ni senaste Dagens mage vecka 33 om ni är nyfikna på skillnaden...(Jag ser nästan större ut pga av den tjocka koftan)

2 kommentarer:

SOPHIE sa...

Hej!

För oss har det inte varit några problem. Men kanske för att min kille fick svenskt personnummer (uppehållstillstånd) 2 mån innan vi flyttade till sverige.

Ang. faderskapet/gemensam vårdnad så kommer det papper hemskickade till dig några dagar efter förlossningen där du skriver under att din kille är pappan och att ni vill ha gemensam vårdnad.

Det som var mest krångligt för oss var efternamnen! Numera får man ju inte ha 2 efternamn så tillslut fick hans efternamn stå med som ett numera s.k. "mellannamn" eftersom han ville att Emilio skulle traditionsenligt ha pappas efternamn först sen mammas....

Hoppas du får ordning på allt!

Bella sa...

Tack!

Ja, det har nog delvis med att din kille har svenskt personnummer...

De har varit ganska otrevliga på familjerätten... behandlat I som en invandrare som bara vill ha uppehållstillstånd (även fast så inte är fallet). Vi får se, har tid om två veckor för att skriva på faderskapet/gemensam vårdnad...

Angående efternamnen kommer vi göra som er. Hans efternamn blir mellannamn...