3 feb. 2011

Det roligaste med att driva butik...

...är alla människor man träffar! Eller i dagens fall, att personer (från barndomen) vet, får reda på att man driver butik och kommer förbi...

En tjej med barnvagn öppnar dörren till butiken, hon studerar mig, mina ansiktsdrag sen frågar hon om jag är, Bella? Hon undrar om jag känner igen henne, det tar en kort stund innan jag ser att flickan jag minns växt upp och blivit vuxen...

Vi bodde grannar på gatan där jag växte upp i Borås, lekte när vi var små... Jag flyttade ju till Varberg när jag var 12 så det var väldigt många år sedan vi sågs. Så är det när man flyttat runt som jag gjort. Man följs inte åt genom skolor, stöter inte på varandra av olika anledningar, råkar inte springa in i varandra på stan...

Man måste aktivt söka upp varandra. Jag bad henne bli min vän på facebook. Så vi kan följas åt, i framtiden...

Shit, vilken reality check! Jag har blivit vuxen!!! Om hon är så stor och hennes småsyskon är i 20-årsålder hur gammal är inte jag då...

Inga kommentarer: