18 feb. 2011

Gravidtankar - att bara vara, väntandes....

Jag stryker sakta men säkert sakerna på min långa ToDo-lista (innan mammaledigheten). Denna veckan var det fullt upp på arkitektkontoret (jag gjorde en projektrapport i InDesign - börjar bli riktigt duktig;) så det fanns ingen tid över att fixa saker för SMiD eller butiken. Jag är väldigt kvällstrött nu så det blir inget gjort när jag väl kommer hem...

Under förmiddagarna är jag som mest effektiv, några timmar... sen, vid den här tiden på eftermiddagen, behöver jag sova siesta... vilket inte funkar dagarna jag har öppet butiken så jag sitter här som en zombie, med min gravidhjärna, som tyvärr inte är mycket att ha...

Jag är inte van att vara så oeffektiv så jag har lite prestationsångest men jag försöker att övertyga mig själv att det är helt okej, att mitt enda intresse just nu är "me, myself and I"...

En vecka kvar...
tre dagars jobb på arkitektkontoret, tre dagar i butiken... sen mammaledigheten, spendera dagarna tills förlossningen genom att bara vara. Väntandes!

1 kommentar:

Eva sa...

Du har en fantastiskt upplevelse framför dig! När Stella kom var verkligen den största lyckan jag någonsin har känt. =) Så jag är glad för din skull, att du ska få uppleva detta fina.