18 feb. 2011

Gravidtankar - att bli rörd till tårar...


PS: Nej, det är inget sponsrat inlägg utan jag ville bara visa den för er gravida utlandssvenska bloggläsare...

Jag har haft en väldigt bra, lugn o harmonisk graviditet. Har mått väldigt bra nästan hela tiden. T.o.m utan hormonsvängningar. Nej, jag är nog inte personen som gnäller, klagar (jag har ju ändå medvetet satt mig i den här underbara situationen;) men nu börjar det bli lite jobbigare, tyngre, otympligare och jag börjar tycka lite synd om mig själv, speciellt när jag är trött (o grinig)...

De senaste veckorna har jag blivit känsligare... Har alltid haft lätt att bli rörd till tårar. Gråter ofta och gärna t.ex. när jag ser på film. Men nu kommer tårarna vid alla möjliga konstiga tillfällen...

Idag när jag åt lunch med tv:n kom Liberos nya reklam, med nyfödda bebisar och känslorna bara väller över mig. Där sitter jag alldeles ensam i köket och storgråter. Tänk att jag snart kommer ha en alldeles egen, nyfödd bebis...

Den som har skapat den här reklamen "du har bara en chans att göra ett första intryck" trycker på helt rätt knappar, iallafall hos mig, som känslig hormonell höggravid kvinna...

4 kommentarer:

alfamamma sa...

Det där är så sött att det inte är klokt.

Emma sa...

Det ÄR tungt på slutet och det är mycket känslor och hormoner i spel.Jag kan säga att den där reklamen fick mig att gråta också. Gud så små och fina och hjälplösa,och så en liten Olivia och allt! Snyft. Och det är ändå snart ett år sen hon kom.

Tänk. Snart är han hos er. Det kan kännas som länge på slutet. Men snart, snart...

Jobbigt det där med faderskap och det. För oss gick det ju smidigt eftersom moderskapet var det utländska "-skapet" och det inte ifrågasätts vare sig man är utlänning eller ej.

Ja, man tycker ju att alla ska bli behandlade väl, även om det vore en tillfällig semesterflört. Vem det än är och hur det än var - det är ju ett barns föräldrar, som dessutom vill vara där för barnet!

Kram på dig du är så fin så det inte är klokt!

Bella sa...

Ja, massor av känslor...

Ja, gud... det är så svårt att förstå. Alla möjliga känslor blandas. Nu börjar jag oroa mig mer, rädsla för att nått ska hända honom, mig etc...

Jag vet inte vad jag ska tro. Tror att de väntar sig att han försöker fuska sig till uppehållstillstånd etc. Få stanna för barnets skull. Irriterande när det är äkta kärlek att bli behandlas illa...

marika sa...

jag fick inga tårar men blev oerhört känslomässig när jag såg den reklamen första gången, och då satt jag också själv.
ja tänk att vi snart har en egen liten bebis som vi skapat!
magiskt