12 feb. 2011

Gravidtankar - barnlediga tillsammans....

Jag läser inne hos UnderbaraClara att hon är så glad att hon och pappan kommer kunna vara barnlediga tillsammans, med sin nyfödde...

Jag har alltid känt precis som hon, tänkt och hoppats, att vi skulle kunna vara barnlediga ihop. Speciellt de första månaderna. Nu verkar det som att drömmen kommer gå i uppfyllelse... Helt fantastiskt!

Självklart får man offra en del, leva lite snålare, men jag vet att det kommer vara värt det. Jag har medvetet planerat (läs: sparat) inför detta under flera år (I har sitt arv och kommer "sommarjobba" som pilot under juni - sept).
Jag kommer även få föräldrapenning eftersom jag är anställd i SMiD...

Vi har inte skaffat oss dyra omkostnader, fasta utgifter eller har ett dyrt bolån att betala. Vi kommer kunna leva "billigt" i I:s lägenhet (eller i mina snälla föräldrars sommarhus;) utan varken hyra eller lån. I Spanien köper man lägenheter som man köper mark/hus i Sverige - När lånet är betalt är den din (utan hyra) och i I:s fall har han ärvt sina föräldrars redan avbetalade lägenhet.

Vi kommer kunna vara tillsammans 24/7 de första 2-3 månaderna (då I inte kommer jobba för att vara här i Sverige med mig o lillen) och sen åker vi tillsammans, till Spanien, till sol o värmen under sommarmånaderna...

Jag längtar sååå...

PS: Jag undrar varför jag känner att jag behöver förklara för er hur det kommer fungera (för oss) att vara barnlediga tillsammans? Men men nu vet ni iallafall;)

5 kommentarer:

Hanna sa...

Vilken dröm!

Gillar din blogg jättemycket, förresten.

Emma sa...

På samma sätt som du gillar att läsa om UnderbaraClaras barnledighet gillar vi att läsa om din...:-)
Jag och I var hemma tillsammans de 6 första månaderna och det var helt fantastiskt. Jag hoppas iaf på att kunna få 2-3 månader med nästa när det nu blir. Du är lyckligt lottad. För att inte tala om lilla Daniel. Kram

Lisa sa...

Later perfekt! Tyvarr kommer min man kunna vara ledig alls (mer an nagra veckor). Sa det blir ytterligare en utmaning, att se till att de far sa mycket tid som mojligt tillsammans.

Kram kram

Bella sa...

Hanna: Kul!;)

Emma: Jag känner mig väldigt lyckligt lottad. I kommer ju inte jobba alla dagar i veckan under sommaren så vi får mycket tid tillsammans... Nu gäller det bara att allt går bra med förlossningen, är lite orolig då lille Dani fortfarande sitter i säte och det blir troligen vändningsförsök:(

Lisa: Ja, men ni bor ju iallafall ihop och han kommer hem på kvällarna;) Hoppas han kan ta en lång semester...

Emma sa...

Oj, jobbigt att behöva oroa sig. Hoppas vändningen går vägen. Det kommer att gå bra ska du se!

Kram!

P.S haha..."Ge mig en spanjor" -ja om Bert Karlsson ska representera svennen så. Urk.