5 feb. 2011

Gravidtankar...

Jag kommer på mig själv fundera över ställen jag kan städa, organisera, röja, rensa... I:s garage i Spanien, mina föräldrars vind, hemma hos en vän etc. Jag är väl medveten om att jag inte kommer/borde göra det. Men jag undrar om det har med de där "boa"-känslorna de säger att gravida får i slutet på graviditeten. Att man vill fixa iordning inför bebisens ankomst. Eftersom jag inte har så mycket (det mesta av mina saker fortsätter stå i flyttlådor i Spanien) så försöker jag finna andras oordning att organisera... Helt knasigt låter det, men jag älskar verkligen att rensa... har t.o.m seriösa funderingar på att göra en karriär av det;)

Imorse satte jag på en maskin med de senaste tillskottet till lille Dani samling kläder. Min mamma kan verkligen inte låta bli att shoppa bebiskläder så han börjar få en liten garderob nu, i flera olika storlekar. Jag har bett henne inte köpa mer i det minsta storlekarna (50-62) då han troligen kommer växa ur dem fort... I helgen har jag tänkt att gå igenom alla plaggen, kontrollera att storleken stämmer överens med den verkliga storleken på plagget (vet att olika märker har olika mått), bara sitta o mysa och skapa små outfits... organisera plagg i olika lådor beroende på storlek etc. De är sååå söta! Så små... bebissockor, ett par underbara babyskor...

Jag har försökt att vänta. För vad ska jag annars göra sista veckorna hemma innan förlossningen? Men kan inte låta bli;) Jag har börjat packa BB-väskan, ta ut bebissakerna ur sina påsar och plastförpackningar, kan spendera timmar drömmandes om framtiden...

1 kommentar:

alfamamma sa...

Jag skjuter upp allt sånt till veckorna precis innan förlossningen, känner på mig att det är lätt att bli farligt otålig annars. Kanske speciellt eftersom jag är så chockerande lugn just nu...

Men åh, vad mysigt det är att ta fram kläderna och plocka lite ibland.