20 feb. 2011

Hej nya läsare!

Jag ser på besöksstatistiken att jag fått en hel hög nya läsare på sista tiden och tänkte (med tanke på min kommande mammaledighet) att jag skulle göra en liten bloggresumé...

Först en liten presentation: Bella, 30 år, höggravid med mitt första barn tillsammans med min spanske pilot ("I"), har bott i Spanien i 8 år (läs mer under kategorin Gbg till Bcn via Madrid), modedesigner, egenföretagare, butiksägare, drömmare...

Jag har bloggat sen jag startade mitt företag SMiD - Svensk Mode & InredningsDesign tillsammans med min mamma 2006, först på http://svenskdesign.webblogg.se/ där det finns massor av gamla intressanta inlägg (länk till ett inlägg med likn. resumé) att läsa om vägen till mina drömmar från idé till verklighet...

2009 flyttade jag bloggen hit! Under etiketterna nere i högerspalten finner ni massor att läsa om att starta eget företag, driva egen butik, marknadsföring och sociala medier, tankar om modebranschen, rättvist mode och konsumtion. Tror att en av bloggens favoritkategorier är Dagens Funderingar!

Jag har en alldeles egen kategori med råd och tips för dig som drömmer om att starta eget klädmärke! Snälla: Läs först, fråga sen;)

Självklart har jag skrivit mycket om mitt egna klädmärke SMiD och min alldeles egna klädbutik & syateljé - SMiDs Butik på Vasaplatsen 10 i Göteborg...

På hemsidan http://www.svenskdesign.eu/ kan ni se mina egendesignade klädkollektioner och läsa mer om SMiD och SMiDs Butik

Jag kommer vara mammaledig fr.o.m 1 mars - 31 dec 2011Eliza kommer driva SMiDs klädbutik i Göteborg medan mitt egendesignade klädmärke SMiD står med pausknappen intryckt!

PS: Jag kommer blogga mer sporadiskt under kategorierna personligt (tankar kring graviditeten, få barn, bli mamma etc) och spaniensvenska (funderingar kring att få barn med en spanjor, om kulturkrockar med I:s spanska släkt, mammaledigheten i Spanien etc).

Nyfiken som jag är får ni gärna presentera er;)

2 kommentarer:

Anna sa...

Anna, 29, pluggar till arkitekt. Hittade bloggen för typ ngn vecka sedan...gillar bebis-grejen eftersom jag längtar själv.

Bella sa...

Kul! Mina föräldrar driver arkitektkontor så jag jobbar där 3 dagar i veckan... skriver dock inte så mycket om det!

Bloggar du själv? Kan inte komma åt din profil/blogg...