25 feb. 2011

jag har blivit mamma....

Borttaget foto;)

till en helt underbar liten Dani

en lite dramatisk historia med vattenavgång i vecka 36+3, akut kejsarsnitt då han satt i säte och pappan påväg med flyg från spanien...

men vi mår alla bra:)

UPDATE:

Hemma efter några intensiva, surrealistiska, underbara dagar fulla av hormoner - Jag har nog fortfarande inte förstått att jag blivit mamma, att han är min, att de senaste dagarna har hänt på riktigt. Att vi har blivit föräldrar!

Han är så snäll, lugn och gör inte mer än sover, gnyr, äter etc. Han ligger mest hela tiden på mitt bröst, hud mot hud. Jag fick tyvärr biverkningar av ryggbedövningen (fruktansvärd huvudvärk som gjorde mig sängliggande) så först nu börjar kroppen fungera som den borde och jag känna mig normal igen...

Jag tar en paus och återkommer med fler mammatankar...

19 kommentarer:

Alice sa...

Men oj! Nu satte jag morgonkaffet i halsen : )
STORT GRATTIS till dig och hela din lilla familj!
Skönt att höra att du och lillen mår bra trots dramatiken. Vilken liten sötis!
Sköt om dig nu och strunta i bloggen ett tag : )
Kram Alice!

Yo...la madrileña sa...

Va, redan?! Tänkte jag säga...det känns som det var igar jag läste att du var gravid :-)

¡Muchas Felicidades a los 2!

Saludos desde Madrid,
La Madrileña

Tess : Istla.se sa...

Stort grattis till er.

Alex sa...

Hurra!!! Välkommen till världen lille Dani!!!

Skönt att ni mår bra. Han är helt bedårande! Stor grattiskram till er alla!

A.M.O. sa...

GRATTIS!!! Och skönt att höra att du mår bra! Kram

Sofia Agardtson sa...

Stort Grattis!

Basilika sa...

Grattis!

rino sa...

Grattis!

Anna sa...

Grattis!

Lulu sa...

Oh, gratulerar till den lille- vad söööt han är :D

Marika sa...

Nämen!!! Vilken chock.
Åh grattis!!!!
Verkligen stort grattis!! Han ser bedårande söt och trygg ut :-)
Nyfiken på att höra allt sen när ni kommit till ro.

Kram

Sofia sa...

GRATTIS!!!! Om än han verkade vara ganska snabb på att få komma ut så är det ju underbart att han har kommit till världen. Kram på er.

Annelie sa...

Grattis, grattis! Vilken dramatik, men hoppas ni mår bra!!!

Emma sa...

Men vad underbart fin han är!! Vilken klar blick!
Blir alldeles tårögd. Grattis, skönt att ni mår bra till slut trots dramatiken! Stor kram!

alfamamma sa...

Åh, grattis! Skönt att höra att allting gick bra, trots en lite för tidig entré.

Petra H sa...

Wow!! Här är man borta några dagar från bloggvärlden och så har söte Dani redan kommit till (riktiga) världen!!! Stort grattis till ert lilla underverk!
Stor kram!

Emelie sa...

Åh vad kul, superGRATTIS till er alla! Skönt att höra att allt gått bra trots komplikationer. Nu får ni njuta av er nya lilla familj! Stora kramar Emelie

Lisa sa...

Wow, Stort GRATTIS till er bada!!! Vilken grej, skönt att höra att ni mar bra trots dramatiken. Är sa glad för er skull!!

Stor kram fran Lisa

Eva sa...

Stort grattis! Har helt missat att han redan har kommit. Hoppas att allting flyter på fint för er!