12 feb. 2011

SMiDs Butik börjar förändras...

Solen skiner, det är vår i luften i Göteborg, kunder tittar förbi butiken...
(som förövrigt är lite av ett kaos mellan SMiDs och Elizas alla saker, hennes ikeapåsar in - mina påväg ut, vi har inte riktigt fått koll på hur vi ska kombinera våra produkter i butiken än ...min gravidhjärna hjälper inte till...)

Än så länge har jag lite dålig koll på Elizas produkter så när kunderna frågar får jag försöka förklara. Erkänna att jag faktiskt inte vet. Det är ju inte jag som ska sälja dem men det känns ändå lite pinsamt...

Det är blandade känslor. Det känns både bra och lite konstigt. Att dela min butik med en annan designer. Att lämna över ansvaret till någon annan. Att någon annan ska möta kunderna. Spendera sina dagar här, i SMiDs Butik.

Jag skriver visst de sista raderna av det här kapitlet i mitt liv...
Samtidigt känns det helt underbart, snart vänder jag blad, ett tomt vitt ark att börja fylla... Kapitel 11;)

2 kommentarer:

A.M.O. sa...

Låter grymt! När vår första unge föddes för 6,5 år sedan pluggade min snubbe och var borta högst två timmar kanske tre gånger i veckan under första året. Det var himmelriket. Med andra barnet var vi inte hemma ihop lika länge, men efter fyra år som föräldrar hade vi jobbat fram ett schysst förhållningssätt till föräldraskapet (där spelade nog vårt första år som föräldrar en stor roll) så vi kunde ändå dela 50/50 på ansvaret. Det var skönt.

Jag tror verkligen att första åren spelar roll för jämställdheten. Man måste liksom börja rätt, om man säger så.

ps det låter som en dröm att vara föräldraledig i spanien ds

Bella sa...

Ja, jag tror också att det är viktigt för jämställdheten i föräldrarollen att vara hemma, tillsammans båda två första tiden. Speciellt eftersom han är spanjor och i Spanien är ansvarsfördelning lite annorlunda än i Sverige;) - Jag ska försöka införa en svensk modell mellan oss... kanske inte 50/50 men att han sköter det omkring när jag ammar etc.

Vi har gjort en liten enkel överenskommelse: han låter mig sova (siesta/när jag behöver sömn) - jag låter honom ta en promenad (han älskar att gå/träna)
Kan kombineras: han tar en promenad med lillen när jag sover;)

Ja, gud så jag längtar till de där mammalediga månaderna i Spanien..