18 feb. 2011

Telefonförsäljare - bästa ursäkten...

till slut har jag funnit den bästa ursäkten till alla telefonförsäljare som ringer: -Nej, tyvärr... Jag ska vara mammaledig!

Men nu så kommer följdfrågan, tills när då? - Kan jag ringa dig igen i januari 2012? Que???

Det är nått av det värsta med att driva eget, alla telefonförsäljare som ringer och tar upp ens tid. Speciellt de som tror att SMiD - Svensk Mode & InredningsDesign AB (Ja, det är ett väldigt bra företagsnamn!) är ett enormt stort företag med flera hundra anställda (vi är 3 - tre!). Borde de inte kolla upp företagen INNAN de ringer. De kan väl inte vara så svårt att finna våran årsomsättning?

Våran inköpsvolym av företagsmaterial är minimal. Våran budget för marknadsföring likaså. Etc. Vet inte hur många som ringer men nu börjar jag alltid med att fråga:
- ...och vad skulle det kosta?
För alla erbjudanden som låter gratis, även när de ringer från tidningar... så är det i 99% av fallen för att sälja en annonsplats, en artikel, ett omnämnande etc.

Det kanske är ett bra råd till alla er som håller på att starta eget. Inget är gratis! Allt kostar pengar... men bara x/månad;)

I det flesta fall, enligt mig, speciellt om det handlar om internet / sociala medier, är det inte värt att betala DYRA pengar för marknadsföring... när man är ett minilitet nystartat företag, inte har ett "känt" namn eller säljer "kända" produkter...

Inga kommentarer: