2 mars 2011

"Can´t live without you" - love

Många har försökt beskriva den för mig, kärleken som bara flödar, sekunden ens egna barn läggs på ens bröst...

Jag hör SATC Carrie säga: Real love. "Can´t live without each other" - love Ja, det är så jag skulle beskriva den, kärleken till honom. Min Dani...

"Jag kan inte leva utan dig" - kärlek

En vecka blir han idag. Han ligger hud mot hud på mitt bröst i en KMC bärtröja medan jag öppnar en överfull mailbox, läser alla gulliga kommentarer här och på facebook, försöker börja bocka av saker på min to-do lista (skriva in Dani på BVC, betala bb-pappa dagarna etc) och skriva här, på bloggen. Jag vet, jag skulle ta en bloggpaus...

Men jag kan inte, inte innan jag berättat för er, speciellt er gravida, om den stora kärleken. Om att jag saknar honom när jag går på toa/duschar - saknar så att jag nästan grinar. Att jag inte kan sova - om han inte sover på mitt bröst. Att det känns så självklart att han är här. Som om han alltid funnits hos mig.

Dani är nog världens snällaste nöjdaste bebis. Han sover 2-3 timmar, gnyr, får mat, tittar utforskande på mig o I i några minuter och somnar om... Jag vet inte om det har med att jag (nästan) aldrig lägger honom ifrån mig. Tryggheten, värmen som min kropp, mina hjärtljud ger honom... Så sjunger jag, som jag gjorde när han låg i magen. Brahms vaggvisa: Slumra in, Dani min, ii bädden så fiin... och det är häftigt att se hur perfekt det funkar. Han lugnas direkt bara man börja nynna, även när I nynnar samma visa...

Nu ska jag gå lägga mig i soffan och titta på film medan lille Dani sover så tryggt, hud mot hud, på mitt bröst...

PS: Eliza inviger butiken i eftermiddag med lite specialerbjudanden etc. Fr.o.m kl. 17.00 på Vasaplatsen 10 i Göteborg

2 kommentarer:

marika sa...

ÅH Bella...

jag blir nästan tårögd av det du skriver.
så fin kärleken är.
och som jag längtar efter den kärlek du känner nu.

Emelie sa...

Så fint du skriver Bella, vad härligt at höra om er kärlek, det låter verkligen magiskt...