21 mars 2011

Mammaledig i Spanien...


I tar kort från flygplanet på den milslånga stranden på La Manga.

Nu har vi köpt biljetter. One way tickets! När lille Dani fyller 3 månader drar vi till Spanien...

Så kul det var att få kryssa i fältet på 1 bebis men inte lika roligt att betala extra för alla bebisgrejerna (vagnen o babyskyddet är ett måste). Hans små kläder tar inte så stor plats och jag har en full garderob med Spanien-sommarkläder på La Manga så vi behöver egentligen inte ha med oss så mycket...

5 månader är tanken att vi ska vara där, från mitten av maj till mitten av oktober. I kommer jobba juni - sept med att flyga reklam, dra upp fallskärmshoppare och som flyginstruktör. Jag kommer vara mammaledig... utomlands, i mitt älskade varma soliga Spanien!

Jag behöver inte berätta för er att jag längtar... eller?

När jag letade en passande bild till det här inlägget gick jag igenom kategorin Spanien med massor av härliga semesterbilder... och en del intressanta inlägg angående framtiden och mammaledigheten. Det är nog det bästa med att blogga, att man kan gå tillbaka i sitt eget liv och läsa sina egna tankar och funderingar...

PS: Nu gäller det bara att bli friskförklarad (har återbesök idag - UPDATE: Jippi!) och återhämta mig efter det akuta kejsarsnittet...

2 kommentarer:

marika sa...

härligt för er!

Emma sa...

Vad skönt - att du blev friskförklarad äntligen och att vara mammaledig i Spanien! Jag är avis ;)