11 mars 2011

Mammatankar - När drömmen blir verklighet...



Det känns så självklart och så overkligt på samma gång. Att jag sitter här framför datorn med en liten nyfödd bebis på armen...

Inatt när vi var uppe och gav honom mat, bytte blöja etc tittade jag och I på varandra och började prata om att kunna skapa liv. Att vi två har skapat denna perfekta lilla varelse... att drömmen blivit verklighet!

Jag kan spendera timmar tittandes på honom när han sover. Studera ansiktsdragen. De roliga grimaserna. Hans modell poser, med armarna / händerna runt huvudet. Undra om han kommer bli modell?;)

Jag rör honom ibland bara för att se till att han lever. Lyssnar om han andas. Kärleken är sååå stor. Rädslan att det ska hända honom nått med...

Han sover säkert 20 av 24 timmar. Helst i mina armar eller på mitt bröst. Sakta börjar han vara mer vaken. Tittar. Studerar. Lyssnar. Funderar...

Han verkar få I:s mörka färger. Ögonen börjar redan gå åt det bruna hållet. De var mörkblå när han föddes som de flesta nyfödda. Han utvecklas och förändras varje dag...

Igår fick jag ett paket på posten med en present från min kusin. En body i storlek 40 prematur - den passade perfekt! Dani är inte så liten för att vara för tidigt född. Han väger redan 3500kg men är bara 48 cm lång...

Det är som de säger: - Livet kommer aldrig bli detsamma.
Dani är mitt allt! Viktigare än allt annat...

UPDATE: Jag glömde berätta om den otroliga glädjen det är att få använda kläderna jag köpt, vagnen, babyskyddet, skötbordet etc. Så många månader, under graviditeten, jag dagdrömt om just det här... och nu lever jag drömmen!

4 kommentarer:

Eva sa...

Åh så underbart. Snart är han stor! Jag fick precis som du köpa mer kläder i storlek liten... Hade nästan bara köpt kläder i 56 innan Stella föddes.

Petra H sa...

Vad mysigt det låter! Njut av den här bebisbubblan ni lever i just nu!
Och vad fin Dani är, mörk och brunögd - en sådan vill jag också ha ;-) (mina två kompisar som fått barn med brunögda män har fått blåögda barn, inkl hon som själv har bruna ögon!)
KRAM!

Bella sa...

Eva: Ja, precis! snart tar de studenten våra barn... 2029? hi hi!

Petra: Ja, jag njuter av varje sekund! I trodde att det skulle bli en blåögd lintott men jag har hela tiden väntat mig en "I"... Vi får se... tror han blir brunögd men inte så mörkhårig som I? Vi får se...

Emma sa...

Men! Vad underbart liten och fin han är. Underbar bild, blir så rörd!

Lilla O -min lilla spansksvenska ;-)- är brunögd nu, var blåögd i flera månader men har nu mörkbruna ögon som skiftr lite i grönt. Men håret blir ljusare och ljusare. Nordiskt hår.

Njut! Det är sant allt som sägs. Men det är ju kul när de växer också förstås. Fota och filma mycket.