11 mars 2011

Mammatankar - ren och skär lycka...

Det slog mig precis. Att den första nyfödd tiden redan är över. Så fort!

Tårarna rinner när jag minns hans små mjuka ben längs sidorna på min kropp. Hans små lena armar på mitt bröst. Hans lilla ansikte som borrar sig mot min hals. Hans gnyende "jag är hungrig"...

Lille Dani sov inte på mitt bröst inatt för första gången sen han föddes. Utan bredvid mig. På en egen liten kudde. På rygg. Självvalt!

Han växer. Utvecklas. Vill nya saker... som att sova på rygg bredvid mamma!

Flera har sagt det till mig: - Njut! Det går så fort, den första tiden bara springer iväg. Efter två och en halv vecka, stannar jag upp en sekund och minns små ögonblick av ren och skär lycka...

2 kommentarer:

Alice sa...

Jaa, visst är det underbart!
Åh det bästa är att det kommer fler och fler stunder att glädjas över och efter det flera stunder igen : )
Just nu går vår minsting sina första steg och säger sina första ord - helt obetalbart : )
Trevlig helg!

Bella sa...

Ja, det är ju det underbara... att de utvecklas, växer och det blir fler och fler härliga ögonblick att minnas!

Bara att det går så fort. För fort!