14 apr. 2011

Mammatankar - att växa och upptäcka världen...

Jag har gjort en upptäckt: Stadsbiblioteket!
(Skäms inte alls för att vara sist i världen med det, jag är så nöjd!)

Jag har letat och letat efter boken "att växa och upptäcka världen" men den är slutsåld överallt. Så slog det mig att på gamla hederliga bibblan kanske den finns?

Idag gick jag dit. Har nog bara varit där nån enstaka gång när jag pluggade modedesign på gymnasiet här i Göteborg. Jag lät säkert väldigt dum när jag bad dem berätta hur det här med att låna böcker funkar;)

Flera av de jag ville läsa var utlånade men kommer tillbaka inom nån vecka. (man får ett mail). Jag lånade 5st som jag får ha hemma tills i början på maj. Nu gäller det bara ha tid att läsa dem med...

Alla handlar (självklart) om bebisar: barnets utveckling, tvåspråkighet, laga egen barnmat och det första omvälvande året...

PS. Jo, det fanns även en hylla med spanska barnböcker, allt från pekböcker till ungdomsböcker. Qué bien!

5 kommentarer:

Lina Z sa...

Jag har den boken, du kan få den, jag kom bara igenom 1/2... Tyckte inte den var så bra, ärligt talat. Jag kände liksom inget förtroende för författarna när jag läste den, det kändes inte så vetenskapligt... Och en del konstiga detaljer, som att en bebis på bara några månader skulle klara att vrida runt en nummerskiva på en gammal telefon, t.ex. Hur många bebisar klarar det?! Jag fick iallafall inte ut nåt vettigt av den boken, tyvärr. :(

Bella sa...

Tack!;) Då har jag kanske letat som en galning, efter en "dålig" bok... Jag läser den gärna ändå!
Kram

Jessica - bymom.se sa...

Bibblan är bäst :-)

Caroline sa...

Hej Bella!
Hihi va kul när jag läste att du också letat som en tok efter boken, jag har försökt köpa den på Tradera flera gånger men har lagt mig när den blivit hutlöst dyr. Bra att höra att den ändå inte verkar vara någe bra :)
Tips mottages tacksamt senare när du plöjt igenom några böcker vad som kan tänkas vara värt att läsa! Hoppas du och lilla familjen mår bra!? Jag, spanjoren och magen mår finfint! Kram Caroline

Lina Z sa...

Tja, många tycker ju att den är bra... Jag hade höga förväntningar på boken för att den är så "hajpad". ;) Trodde att en hyllad bok om barns utveckling skulle innehålla lite referenser till olika sorters forskning, inom t.ex medicin, psykologi... Men det visade sig vara författarnas egna lilla intervjustudie med ett fåtal föräldrar i Holland, och så drar de rätt stora växlar på föräldrarnas svar, utan att jämföra det med någon annan forskning. Jag tappade förtroendet väldigt snabbt. Gör man på det sättet kan man ju få fram vilka svar man vill, liksom, som stämmer överens med ens egen teori... Japp, det var min diss det! ;)