29 apr. 2011

Mammatankar - diet?



I:s hemmagjorda räksallad och grekiska sallad

I börjar bli riktigt duktig i köket. Kul! Han lagar väldigt goda italienska glutenfria pastarätter till mig (jag älskar pasta!) och fräscha sallader.
Grekisk. Italiensk. Skaldjur. Kyckling. Getost. Mexikansk.

Han har nått sin målvikt. Totalt ner 25kg på 1 år. Nu börjar våran hälsosammare sundare livstil. Jag har 4kg kvar till startvikt.

Jag är konstigt nog inte hungrig (trots att jag ammar). Vet inte varför? Jag försöker inte aktivt gå ner i vikt (I tvingar i mig mat) utan jag har bara inga hungerkänslor. Knappt något (godis)sug heller. Bara frukost-sugen!

UPDATE: Fick frågan via mail hur I kunnat gå ner så mycket i vikt.
1: Övervikt!
2: Strikt diet sön-tors (sallad, soppa, frukt, fisk o skaldjur).
3: Två "äta vad du vill"-dagar.
4: Långa motionspromenader, varje dag, minst 2h.
5: Delviktsmål. Fira! (ej mat - nya kläder)
6: Att bestämma sig. I ville vara smal tills hans son föddes!

Inga kommentarer: