6 apr. 2011

Mammatankar - flytta tillbaka till Barcelona?


I postar den här bilden på FB, Barcelonas hamn. Jag längtar...

I är tillbaka i Barcelona några dagar. Han ringer och är helt lyrisk. Det är vår i luften, 20 grader. Han tar en långpromenad genom hela stan som vi brukade göra. Från Gracia (vi bodde på C/ Verdi) ända ner till hamnen, möter medelhavet...

Han säger till mig: Vi måste tillbaka... Barcelona är vår stad!
Vi bodde tillsammans i Bcn i fyra år. Enda stället där vi båda känner oss lika hemma. Min syster bor utanför Barcelona. Han har nära släktingar där. Vi har båda vänner. Vi kan båda få intressanta jobb. Vi älskar båda BCN!

Men. Vill vi uppfostra lille Dani där? Har vi råd med det? I behöver ett jobb på ett stort flygbolag med bas på el Prat först. Det händer väl i ett nästa liv, kanske i ett nytt kapitel...?

PS. Samtidigt anmäler jag mitt intresse via boplats.se för hyreslägenheter i Göteborg. Vi får se vart livet för oss...

3 kommentarer:

Emma sa...

Haha, bilden han skickar är mittemot mitt gamla hem -båten. Ja...Barcelona. Faktum är att det Är svindyrt att bo där. Även om man hittar en lägenhet till ett rimligt pris (nära omöjligt) så är ju sedan el- och vatten så dyrt att det är som en halv hyra till. trots att man snålar....och då snålar man in på andningsbar lufr på sommaren och hemmavärme på vintern...

Du hör. Jag övertygar mig själv om att inte bo där. Har man råd är nog BCN ändå en av världens härligaste städer...

Och man kan ju alltid bo på en båt!

Bella sa...

Ja, bo på båt är fortfarande I stora dröm!

Ja, jag försöker också övertyga mig själv men hjärtat tillhör ändå Barcelona.

Ja, och sen dyra dagis, skolavgifter...

I måste få/ha ett välbetalt jobb, då blir det Barcelona igen. Som sagt, kanske i ett nästa liv...

karin gothstam sa...

hej bella!

vad roligt att hitta din blogg, gillar smid men visste inte att du bloggade! mycket intressant.

angaende barcelona har jag ett tips, om ni langtar for mycket och vill komma och halsa pa nan gang. ni kan hyra lagenhet av barcelona-home, de har faktiskt ett bra urval till ratt schyssta priser!

http://www.barcelona-home.com

jag har bott med dom i tre manader nu och jag ar sa nojd att jag kanner att jag maste dela med mig av detta tipset till alla barcelonalovers!

lycka till med allt!

mvh,
karin
barcelona