26 apr. 2011

Mammatankar - För varma kläder?


Fullt av folk i Slottsskogen...

Vi har tagit långa barnvagnspromenader i vårsolen och värmen de senaste dagarna. Sakta men säkert har ett efter ett lager av varma kläder åkt av. Dani blev för varm!

Jag är ju frusen av mig så att utgå efter mig fungerar inte på Dani. Jag måste tänka mig minus ett lager + att det blir varmt i den skyddade vagnen. Vi hänger över en tunn sjal för att skydda mot direkt solljus och vinden men det betyder att det blir varmt därinne. För varmt?!!

Shit! Börjar oroa mig för Spanien. Värmen. Vad ska Dani ha på sig? Nu har han bara body och strumpor på sig. Inomhus. I Spanien blir det bara blöja!

Tror de på BVC har rätt. Många klär barnet för varmt. Jag kände på Dani var femte minut och han var het så till slut låg han i body, byxor, strumpor och tunn bomullssjal över vagnen...

Det svåra är ju den svala vinden i Göteborg. Den friska havsluften som gör att jag fryser men inte Dani som ligger skyddad nere i vagnen...

Det är bättre för kallt än för varmt eller?

Inga kommentarer: