25 apr. 2011

Mammatankar - fullt upp...

Det har verkligen varit fullt upp de senaste dagarna. 70 inbjudna gäster. Släkt och vänner. Lunch, middag, brunch, fika... Vakna nätter. Ingen siesta. Är helt slut. Är inte van att ha fullt upp + bebis. Men vi klarade det...

Dani har varit en ängel. Eller en liten "tjuren ferdinand"-bebis (lugna nöjda bebisar beskrevs så i en av böckerna jag läste och det var så passande;). Han sov sig igenom födelsedagslunchen. Vaknade och hälsa på alla till kaffet. Sov sig igenom födelsedagsmiddagen. Vaknade efter efterrätten - Lagom att säga hejdå!

Det jag lärt mig efter helgen är att vi ska köpa en babywatch. När det är mycket folk. Hög ljudvolym är det nästan omöjligt att höra lille Dani (som bara gnyr). Jag tänker på den spanska släkten;). På alla ljud på La Manga där vi bor i ett radhusområde med massor av (skrikande) barn runt omkring. Så jag slipper sitta på nålar och springa till vagnen stup i kvarten. Tips?

Roligaste kommentaren från helgen var kusinen 7år: - Men Dani är väl ingen bebis. Bebisar skriker ju... tidigare har han undrat om Dani var en docka?

Nu ska vi ta det lugnt några dagar. Bara vi tre. Sova lite extra så vi får bort de mörka ringarna under ögonen...

Inga kommentarer: