7 apr. 2011

Mammatankar - Gravid?

Jag konstaterar att jag inte ser gravid ut längre. Idag var jag på återbesök hos MVC (bland gravida nyfikna magar). Sex veckor efter förlossningen och magen är nästan borta. Ja, inte helt men jag ser iallafall inte gravid ut längre. Eller, om jag varit gravid (v.10-15) hade jag nog tyckt det;)

BM undrade om jag bearbetat förlossningen. Det akuta snittet i vecka 36. Allt som hände efteråt. Min förlossningsjournal är ingen kul läsning. Flera sidor lång av biverkningar och komplikationer...

Jag känner mig nu nästan helt återhämtad. Snittet kommer säkert kännas i flera månader men jag börjar känna mig JAG igen!

PS: 5 kg kvar till startvikt för er som undrar. Jag tar det lugnt. Bryr mig inte jättemycket om min vikt / kropp men skulle gärna ner 3kg innan bikinin.
2 månader kvar till playan i Spanien. Jag ser mig i en amningsvänlig omlottklänning i skuggan i sommar;)

Inga kommentarer: