21 apr. 2011

Mammatankar - Han växer så fort...

Jag skrev häromveckan att jag köpt st. 62 till Dani. Tänkte att de blir lagom tills vi åker till Spanien. Men så var vi och vägde och mätte honom. 59 cm!

Lille Dani blir 2 månader på lördag. Två månader. Redan. Han ser inte ut som en bebis längre utan en liten pojk. Speciellt med hans bruna hår...

Inte konstigt att storlek 56 började bli liten. Så idag la jag undan alla bebiskläder i storlek 56 (nästan lite sorgligt). Sätter på Dani storlek 62 och förvånas över att de inte alls är för stora. Precis lagom. Kommer fram till att jag får nog köpa storlek 68 och ta med till Spanien om en månad. Lämna kvar även st. 62 i Sverige.

Så stort tips! Köp inte för mycket kläder i de små storlekarna. Enligt mig räcker det med:
8-10 bodies (om de kräks mycket och du inte vill tvätta ofyllda maskiner)
4 byxor
4 par strumpor
2 mössor
2 pyjamas
Nån tröja
En overall

I varje storlek. INTE MER! (i st. 50 räcker det med 2 bodies) Jag har en halv liten låda med bebiskläder (presenter) som är helt oanvända. Får spara till nästa barn, till nån kompis får barn... Mycket bättre att köpa några fler filtar istället som kan användas under en längre tid.

Jag funderar över hur jag ska klä Dani i sommar. I spanienvärmen? 32 graders hettan? Problemet är AC, den iskalla air condition som är på i alla affärer, butiker, varuhus etc. Är det bästa en filt kanske, som man lägger över när man går in...?

På La Manga får han väl ligga i skuggan naken, i bara blöja eller med en kortärmad body. På kvällen ett par tunna byxor / långärmad body. Oroar mig lite då vi bor precis vid havet. Den svala (underbara) havsbrisen...

Inga kommentarer: