5 apr. 2011

Mammatankar - Nattliga funderingar...

Inatt funderade jag på om jag blivit precis sådär som jag lovade mig själv att inte bli. Att inte tänka, prata om något annat än Dani. Jag skickar bilder till mina vänner på Dani. Ingen svarar. Borde tyda på att det inte är så intressant för andra som för mig? Att en bild räcker, att alla andra bryr sig inte om första badet, första barnvagnsturen, första...

Jag läser snabbt igenom de senaste inläggen på bloggen och det slår mig att jag berättar för er om blöjor, amning och att jag inte sover. Hur intressant är det egentligen? För er???

Var det en bra idé att blogga mitt i bebisbubblan?

Jag är vaken under nattmatningen, har inte riktigt fattat hur man ammar liggandes, sovandes... Så en timma, två gånger varje natt sitter jag i sängen, halvslumrandes och funderar på livet som mamma (kommande blogginlägg) och försöker att vara här och nu. Insupa ögonblicken för att spara dem i minnet.

Första natten ensam. Dani sov tätt intill mig och jag njöt av hans söta snarkningar, lena hud och varma lilla kropp. Att man kan älska nån så...

PS. Jag fick ett mail om ett jobb på ett stort svenskt modeföretag via LinkedIn. En tjänst jag knappt visste fanns men som jag tror skulle passa mig... För första gången sen jag blev mamma blir jag medveten om att jag just nu inte kan göra vad jag vill. Att jag är mammaledig...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag är intresserad!! Vill veta allt ;)

Kram fran Lisa

Mari sa...

Jag började läsa för att jag var modeintresserad. Numera med småbarn vill man givetvis höra hur andra har det, att alla inte är perfeta utan har en vardag. Så berätta mer om sömnlösa nätter, färg på bajset och annat bebissnack. ;)

Och det där med amning liggandes tycker jag funkade bättre när barnet var lite större. I början var det bara att sitta upp och se glad ut.