3 apr. 2011

Mammatankar - prioritera sömnen...


Jag dagdrömmer om vågskvalp, het sand och den här utsikten...

Oj vad många ggr inatt jag ångrade att jag inte sov siesta igår. Lille Dani sov halva gårdagen men det betydde att han sen var vaken halva natten. Nästan ingen sömn alls för mig. Är en zombie idag. Ser precis ut som en nybliven mamma;)

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Väntar på att Dani ska vakna och äta lite innan. Amningen fungerar bättre och bättre och snart behövs ingen ersättning. Dock får jag börja tänka på vad jag äter. Jag testar att skippa jordgubbar, choklad och räkor... Bara det att äta, dricka tillräckligt är svårt just nu... efter tre dagar på fil, knäckebröd och potatissoppa mår jag äntligen bättre! (håller tummarna)

Så, nattens lärdom: Jag måste prioritera sömnen. Speciellt denna veckan när jag ska vara ensam och inte bara kan gå och lägga mig och sova 3 timmar medans I tar hand om Dani...

PS: Jag hör Rachel i ett Vänner avsnitt: Man ska sova när barnet sover...

Inga kommentarer: