15 apr. 2011

Mammatankar - Vem blir du?


Då: fyllde de mig med framtidsdrömmar. Nu: bara söta barnkläder.

Jag fick ett erbjudande "gratis framkallning av 100 bilder" med en av tidningarna vi prenumerar på. Självklart beställer jag. Har massor av bilder allt från graviditeten, den växande magen till förlossningen och de senaste veckorna. Bilderna kommer och är inte standardmått. Så de går inte in i fotoalbumet.

Jag fick idén att klippa, klistra och göra bildcollage på sidorna mitt första år i Danis hemmagjorda "Boken om mig": Nyfödd, 1 månad, 2 månad är nu nästan fulla. Helt underbara! Så han har växt. Det kommer bli så kul att kunna bläddra sedan och se hur han utvecklas... Tänkte försöka ta kort på normala vardagssaker han gör, som sitta i babysittern, ligga på golvet och göra collage med lite text som: Nu lyfter jag nacken!

Jag skapade en sida som heter: Vem blir du? Där jag tänkte skriva ner vem jag tror han blir (designer, arkitekt, pilot?) och hans personlighetsdrag. Är så nyfiken på vem han kommer bli... min Dani!

En vän skrev så roligt angående snälla nöjda bebisar: Går och undrar över när vår pott kommer... Matvägrare? Trotsunge från helvetet? Moppelegist? Kommunpolitiker? :)

Jag hittade en bild på den första upphängda tvätten av små bebiskläder till sidorna om graviditeten och alla framtidsdrömmar. Så slår det mig att nu är kläderna bara barnkläder...

Jag blir mer och mer nöjd med min personliga hemmagjorda "boken om mig". Kul att kunna klistra in så många bilder. Bilder säger ju mer än tusen ord...

Boken om mig: Graviditeten, i magen, förlossningen, den stora dagen, familjen, vem blir du?, mamma, pappa, mormor/morfar, los abuelos, släkten, la familia, Sverige, España, mitt första år (uppdelat per månad), min första semester, min första jul, min första födelsedag, mina första steg, mina första ord, mina favoriter, jag tycker om, ålder när jag kan, årskalender...

Inga kommentarer: