9 maj 2011

Hemmagjord glutenfri pizza...


Mixwells - Pizza med serrano skinka, mozzarella, pesto, cherrytomater...

Jag brukar köpa Mixwell glutenfria våffelmjöl men så råkade jag köpa fel och fick hem en pizza mix. Var ju bara tvungen att testa. WOW! Vilken god pizza det blev och superenkelt. Blanda mjölmixen med ljummet vatten och jäst. Knåda, jäs, kavla ut, på med ingredienserna och in i ugnen... (I säger att man måste ha lite olja på bakplåtspappret - då blir det mycket godare bröd!)

Upptäckte när jag letade efter mixwell-länken att de har massor av recept och en glutenfri bakblogg... Att baka glutenfritt är inte det enklaste. Blir lätt smuligt, torrt och allmänt trist men det här kommer jag göra om, testa nya mixwell-mixer...

PS: Nej, jag har inte blivit köpt! Ingen dold reklam alltså;)

Inga kommentarer: