17 maj 2011

Mammatankar - Det nya föräldralivet...

Förra veckan åkte vi till NYA Frölunda Torg (ett shoppingcenter utanför Göteborg). Jag var faktiskt riktigt imponerad. Kändes inte alls Sverige utan väldigt internationellt. Modernt. Nybyggt! Flera märken har hela konceptbutiker med hela deras sortiment, kollektion. Kul att se...

Jo, de hade en "family lounge". En amnings-, sköt-, mat- och lekhörna för barnfamiljer. Jag som inte är så förtjust i att amma offentligt kunde sätta mig i en fåtölj och dra ett skynke om mig. Det som slog mig när jag satt där är det nya livet som väntar. Familjelivet. Livet som föräldrar. Att leva med barn. Att vi de kommande åren kommer spendera många långa timmar på lekplatser. Dagis. Etc. Bland andra föräldrar. Barn.

Att Dani kommer börja leka med andra barn. Jag kommer möta andra mammor. Träffa nya människor som jag kanske aldrig skulle träffat annars. Inte ha något gemensamt med. Förutom att vi är föräldrar. Mammor.

Jag har lite dubbla känslor inför detta. Jag är kanske inte den mest sociala personen. Umgås gärna med några få nära vänner. Min familj. Medan barn är väldigt sociala.

Jag undrar hur Dani kommer bli? Jag har en känsla av att han är en väldigt lugn fundersam liten pojk. Blyg? Som kommer leka mycket ensam...

Att få barn öppnar en helt ny verklighet. Ett nytt kapitel i livet. Föräldralivet!

Inga kommentarer: