1 maj 2011

Mammatankar - Mammaledig i Spanien



Den här utsikten får mig att känna mig som hemma. Har spenderat somrarna här sen jag var 7 år. Den enda fasta punkten i mitt liv! Där jag har ett eget rum, där mina saker finns i flyttlådor... La Manga är hem för mig!

När jag pluggade mode på IED i Madrid hade jag väldigt långa sommarlov. Juli - mitten av oktober. Eftersom I jobbade (som marinsoldat) i Cartagena spenderade jag de lediga månaderna på La Manga. Många gånger efteråt har jag drömt om att få göra det igen. Spendera hela sommarhalvåret på La Manga. Uppleva att det blir varmare och varmare. När vi är nästan ensamma i svala juni (förutom los domingueros - söndagsgästerna). När de utländska turisterna kommer i juli. När spanjorerna har semester i augusti och La Manga överfylls. När vindarna vänder och det blir svalare i september... En hel sommar, 5 månader!

Idag börjar nedräkningen, 3 veckor kvar. Jag längtar!!! Är lite nervös, för resan, för hur Dani ska klara värmen. För de första dagarna innan vi installerat oss och köpt och fixat allt...

Börjar bocka av saker jag gjort på min To Do-lista. Försäkring, utdrag personbevis engelska, sjukförsäkringskort, kopior på officiella papper. Nu fattas pass! Har skrivit ut passansökan (bilaga för underårig) och ska försöka komma dit, alla tre, denna veckan. Tid hos BCV är bokad för (3mån) vaccinering. Ska se om jag hinner med ett frisörbesök (vill inte göra slingor i Spanien - har fått mitt tunna svenska hår förstört flera ggr.). Tandläkaren. Har köpt det mesta till Dani, sol-myggnät till vagnen, kläder i st. 68 (badbyxor!), ett miniapotek. Har t.o.m börjat packa - Ja, ni som känner mig vet att det är sant!;)

Tänk att drömmen kommer gå i uppfyllelse. Bli verklighet.
Jag - Mammaledig i Spanien!

Inga kommentarer: