17 maj 2011

Mammatankar - Nya rutiner...

Jag behövde verkligen en paus. Kanske inte bara från bloggen utan även från internet. Från allt. Bara vara hemma i lugn och ro. I helgen har jag sett två hela filmer, läst en bok (när jag ammar), läst flera tidningar från början till slut. Sovit, sovit och sovit...

Jag helammar Dani sen nån vecka. Han äter ungefär var tredje timme på dan. Skönt att amningen äntligen börjar fungera... Tänk att det kan ta två månader att få de att fungera problemfritt! Nu vet jag iallafall att om det krisar får han lite ersättning och så försöker vi igen nästa gång. Ingen panik! Jag har köpt en enkel pump som jag tar med till Spanien (är lite orolig att jag ska bli kall av en blöt bikini eller när jag badar). Tips: Håll de ammande brösten varma!!!

Dani sover bättre. Äter ungefär var 4 timme på natten. Får mat. Rapar. Sen lägger jag ned honom igen och efter lite bök somnar han om själv. Så skönt! Jag slipper söva honom och kan snabbt somna om själv. Nu sover vi ungefär från 22-10... eller det är tiden vi är i det mörka sovrummet. Sen när han vaknar på morgonen drar jag upp rullgardiner. Pratar, busar, sjunger och gör morgonrutinen...

Det är bara en vecka tills vi åker. Känns nästan overkligt men det ska bli väldigt skönt att bo i hus. Kunna gå rakt ut på terrassen, i trädgården. Sitta ute i skuggan hela dagen. I den friska varma havsluften...

Vi stannar i Cartagena nån vecka, i I:s lägenhet. Så hela tjocka släkten hinner träffa Dani. Tänkte gå ner till gammelmormor en stund varje dag...

Inga kommentarer: