13 maj 2011

Mammatankar - Sovpaus!

De senaste dagarna inlägg bara försvann (blogger krasch?)...
Minns knappt vad som stod, men ett inlägg om jordskalvet i Murciaregionen i Spanien - där I:s hemstad Cartagena och vårt sommarparadis La Manga ligger. Om mindre än två veckor åker vi dit, mina mammabeskyddarinstinkter märks - jag är lite orolig...

Och ett om att jag tar en sovpaus: Dani har vänt på dygnet (genom för många långa barnvagnpromenader) så han är vaken halva nätter...

...om att ni under tiden kan läsa inne hos EmmaSofia om att "goda råd är dyra" när det gäller föräldraskapet... eller inne hos EBBA om att vi alla är olika = olika mammor och bebisar!

Jag lovar att fortsätta mina mammatankar så snart jag fått sova ut. Har redan tänkt ut flera inlägg under mina nattliga funderingar...

PS: Innan jag fick barn hade jag som hobby att sova. Älskar att sova! Kunde sova siesta 3 timmar och sen sova hela natten 10h utan problem. Saknar att få sova, längtar efter att få sova en hel natt, bara 6-8 timmar i sträck...

2 kommentarer:

Eva sa...

Jag har en känsla av att sömnen aldrig kommer att bli som förr nu när man e mamma! =)

Petra H sa...

Ha ha, jag älskar också att sova!! Och sover sååå mycket nuförtiden, synd att man inte kan spara sömn på ett sömnkonto inför framtiden. Hoppas att du får vila ut! Och ja, så otäckt med jordbävningen.