10 maj 2011

Mammatankar - vardagsminnen...



I och jag har börjat fota vardagen, för att minnas denna tiden... Min amningshörna i soffan, Dani på skötbordet, ett suddigt i-phone foto från knasig panikamning på en offentlig toalett. Eller som här ovan: Promenad i Vasastan idag och amning på Norra Älvstranden i söndags. Vardagsminnen helt enkelt.

Man tror man minns. Men häromdagen hittade jag foton på min och min syster första billiga (sunkiga) hostalrum i Madrid. Vi bodde på superbilliga hostal vid Puerta del Sol i säkert två månader innan vi hittade en lägenhet. Det var inget man tänkte på att fota då men nu när man ser de, tio år senare så är det ganska kul. Hur t.ex. jag ligger och ritar designarbeten i sängen, hur utsikten var en vägg... Vi hade inte ens toalett på rummet och på helgnätterna hyrdes en del rum ut per timme...(Fräscht - NOT!)

2 kommentarer:

Eva sa...

Viktigt att dokumentera. Det är en av fördelarna med en blogg!

Emma sa...

Jag är en frenetisk vardagsfångare. Det fotas och filmas ständigt och jÄt. Och det är inte kvalitén som Är viktigaste. Men bilderna dina här ovan är dessutom fina! åh vad jag längtar till Sverige när jag ser dem!

Du -har du GBG-tips förresten? Det är möjligt att jag kommer att vistas där lite i Juli och vill ha tips:D