27 maj 2011

När jag blir mamma ska jag aldrig...

Jag erkänner. Jag har blivit hon. Den där jag sa att jag ALDRIG skulle bli. Hon som (nästan) bara pratar om sitt barn. Hon som glömt bort sig själv. Hon som tycker barnet är viktigare än sin partner. Hon som inte skulle lata sin blogg bli en gravid- o bebisblogg. Minns ni?;) Hon som minsann aldrig skulle ha ett facebook foto pa sig själv och sitt barn...
Nyfikna: Googla mitt namn

Jag skrattar ljudlig at mig själv när jag läser Amelia Baby. "När jag blir mamma..." Ja, alla de där som sa: Vänta bara tills du far barn.

Att fa barn är att förälska sig hejdlöst och upp över öronen. Man är sa uppe i att vara kär att allt annat är sekundärt. Man är sa stolt. Ja, det ar sa fascinerande att ha skapat liv. Att man har en liten jag. En del av sig själv. En ny familjemedlem.

Sen att man (jag!) inte far sova tillräckligt gör att man (jag!) inte riktigt orkar tänka, bry sig, fundera... vara mer än bara mamma. Mjölkproduktionmaskin?

I undrade vad vi pratade om innan vi fick Dani. Da har det gatt för langt eller? Jag har nu bett I om en stund för mig varje dag. Da jag försöker hitta tillbaka till mig. Designern. Butiksägaren. Entreprenören. Hon den där drivande kreativa inspirerande kvinnan som skrev den här bloggen. Innan hon fick barn och uppslukades av mammalivet...

PS: Sag bilder pa I som liten och blev nastan chockad. Men, men det är ju Dani!!!

UPDATE: Amningen fungerar sa bra, är sa glad. Speciellt nar vi inte hittar den fardigblandade ersattningen. Vi använder ju den bara vid akutfall sa da har vi inte tid att blanda pulver. Nestlé - Tack för infon om det schweiziska chokladmärket. Skyller pa amningshjarnan. Igen. Sa har jag upptäckt "sala de lactancia" som finns pa nästan alla köpcenter etc. Sa slipper jag amma offentligt... Ammade Dani i bilen (parkerad) och fick en fanclub av nyfikna stirrande förvanade ögon pa mig: Un rubia guiri con la teta al aire....

1 kommentar:

Eva sa...

Håller med. Finns ju inget i världen som är viktigare, så hur kan man tänka på något annat? =)

Underbart att du fått till amningen!