8 maj 2011

Utlandssvenskar - Spaniensvenskar...

Nu när jag snart ska bli utlandssvenska igen (under de kommande 5 mån) så börjar jag leta nya inspirerande utlandssvenskbloggar. Tips? Andra utlandsmammor?

En av mina gamla favoritbloggare NYTT UNDER SOLEN har börjat blogga igen... Jag tycker om kombinationen vardagsliv, kultur, traditioner - Ja, bloggare som berättar mer om landet de bor i, hur det är att leva där...

En helt nyupptäckt blogg är Colombialiv där just blandningen tilltalar mig: Kultur, nyheter, politik - Vardagsfunderingar och personliga bilder.

När vi väl landar i Spanien kommer jag skriva mer under Spaniensvenska och Utlandsvenska och hur utlandsmammalivet fungerar, kulturkrockarna kring barnuppfostran med spanska släkten, att leva med barn i Spanien...

PS: Borde jag starta en ny blogg? Eller är det just den härliga blandningen som (sen) kommer göra det roligt att läsa = mammatankar, utlandsvenska + entreprenörskap, SMiD, driva eget klädmärke etc? Jag fortsätter här under min mammaledighet så får jag se vad jag ska göra sen, med ALLT!

Tänk att jag mina tankar har förändrats så, så fort. Nu är det nästan bara mammatankar som flödar. Men jag har iallafall börjat sy igen. Till Dani...

Inga kommentarer: