7 juni 2011

Gamla foton och minnen...


Jag hjälper I att skapa ett familjefotoalbum med alla gamla foton.

Vet inte om det är typiskt svenskt eller bara i min familj men vi har ett album för varje ar sen säkert 45ar tillbaka. Sen innan min bror föddes. Mina föräldrar har album fran de var sma. Jag älskar att titta igenom albumen. Minnas.

I:s familjs alla foton var en enda röra. När vi rensade ut hans föräldrars lägenhet för tva ar sedan hittade vi massor av gamla foton. Gömda. Bortglömda. Jag sparade alla pa ett och samma ställe och sa att vi skulle skapa ett familjealbum. Det har vi hallt pa med de senaste veckorna... Igar gick vi igenom bilder fran 60-talet när hans föräldrar träffades. Sa roligt!

Det jag tyckte mest om är att man ser att de faktiskt levt. Älskat. Gift sig. Fatt barn. Sett dem växa upp. Jobbat. Skrattat. Varit lyckliga. Att trots sin förtidiga bortgang har de upplevt ett ganska langt liv...

Fran och med i ar ska jag börja min lilla familjs egna fotoalbum, med ett per ar. För Danis skull. För framtiden. Minnena

Inga kommentarer: