21 juni 2011

I lugnare riktning...

Nu har jag tagit första steget i en lugnare riktning.

Ett babylarm sa jag i lugn o ro kan sitta ute pa terassen när Dani sover siesta. Det är väldigt mycket barnskrik pa omradet sa jag springer ut o in stup i kvarten.

Ett solparasol till vagnen. Med solnätet som jag köpte (dyrt) blir det alldeles för varmt. Det blir t.o.m för varmt med suffleten. Sa valet var svart: Sol eller värme? Men nu skaffade vi ett mary poppins paraply - det ser nästan ut som om vagnen kan flyga med det som fallskärm;)

Ett barnsäkerhetskit. Behövs kanske inte just nu men säkert om nagra manader...

Dani sätte även mig pa prov i bilen och gallskrek mitt pa motorvägen. Omöjligt att stanna sa det var bara att försöka trösta fastspända utan att ta till brösten. En jobbig men ganska bra övning. Dani gnyr mest. Han grater bara om man inte hör hans svaga klagande. Gallskriker har han nog bara gjort 2-3 ggr i sitt lilla liv. En när han fick 3-manaders vaccinet. Vi grät bade jag o I.

Sa första stegen i rätt rikting. Det är nog, som sagt, bara att lära sig att leva med den ständiga oron... och försöka finna lösningar som underlättar. T.ex. sa oroade jag mig för den tunna kudden Dani sover pa nu när han blir större och rör sig mer. Snart kanske t.o.m kan vända sig. Sa jag tog bort den. Sa enkelt men...

Inga kommentarer: