1 juni 2011

Kallt och regnigt i paradiset...

Idag har vi varit pa La Manga och städat. Ja, huset har ju statt stängt sen förra sommaren... La Manga var langt ifran paradisaktigt. Det var runt 18 grader, gra himmel, regn och blast. Kändes mer som vinter är juni. Hoppas pa bättre väder om nagra dagar...

Det är konstigt det där hur vädret kan fa en att mentalt byta säsong. Hur min bild av La Manga inte alls överstämde med verkligheten idag. Fran 32-35 grader förra veckan till 16-18 idag... Jag oroar mig för temperaturskillnaderna för Dani. Speciellt när det blaser. Vi brukar alltid ha sommarhuset vidöppet men nu far vi nog tänka oss för...

Barnvagnen gar iallafall in i min bil (Golf TDI) men det far inte plats sa mycket mer sa vi är tvungna att aka tva ganger till sommarhuset för att fa med oss allt. Barnvagnen gar även in i I:s hiss vilket underlättar när vi ska ga ut. Tyvärr sa är Dani redan för stor för liggdelen sa nu ligger han i sittdelen. Fastspänd. Han är lite för liten sa jag är lite löjligt mamma-orolig... Funderar över mitt beslut att köpa just denna vagnen. Som jag tyckte var snygg och tuff men kanske inte det bästa alternativet? Ja, även jag har läst de där om att sitta framatvänd... Ja, de där daliga samvetet.

Sa efter nagra timmars slit är vi tillbaka i Cartagena. (Tur att jag tycker om att städa för det är mycket jobb. Ta ut alla sommarmöbler. Tvätta alla lakan, handdukar etc. Svabba, skura och ta ut allt ur alla hyllor och rengöra..) En härlig varm dusch. Lite arroz tres delicias. Ja, nu äter jag tre större mal om dag...

Vi aker tillbaka när vädret blir bättre. Sommarhuset är väldigt fuktigt och behöver fläktas ut... Jag längtar efter solstolen, utsikt över ett turkostblatt medelhav, klarbla himmel, varma vindar - drömbilden!

Inga kommentarer: