23 juni 2011

En glad glupsk 4-manaders pojk...


Dani smakade glatt pa potatispure pa sin 4man-dag, at flera skedar - Dani är fortfarande en liten ängel. Nästan alltid nöjd o glad. När han ler, skrattar smälter mitt mammahjärta. Min lille pojk har blivit sa stor.

Att fa prata av mig med min bror och hans fru lugnade ned mig rejält. Jag har nog saknat nagon att prata med. Tyckte om att ga till BVC. Ställa alla mina fragor. Jag har nog funderat för mycket den senaste veckan. Maste försöka sluta "äta upp huvudet" som man säger pa spanska och lugna ned mig. Dani mar bra. Jag mar bra.

Snart kommer mina föräldrar och det är nog precis vad jag behöver. Sällskap. Nagon som tar hand om mig o Dani. + mina föräldrar har bilen fullastad med böcker sa jag kan börja läsa. Roa mig själv!

Glad Midsommar pa er! Här ska vi fira väldigt lugnt med bara middag. Jag ska försöka hinna laga mat till 7. Ett stort steg bara det - att laga mat igen. Vi far se hur det gar... Kram!

UPDATE: Yes! Vi klippte av det lilla som var kvar av Danis fina mörka kalufs. Han hade stora kala fläckar och fällde rejält. Det nya haret verkar ljusare...

1 kommentar:

Petra H sa...

Mums, potatispuré (mos) är ju så gott så det förstår jag att Dani gillade! (älskar potatis!)
Jaa, han har verkligen blivit stor, så roligt att honom på bild! Men håret verkar han ha tappat? Du skrev något om att han var nyklippt för några dagar sedan?
Jag förstår att tankarna snurrar när du är ensam med Dani, jobbar I hela dagarna? Skönt att du får sällskap snart!
På tal om att ställa sjukvårdsrelaterade frågor, jag använde mig av sjukvårdsupplysningen när jag var hemma i Sverige i mars - så praktiskt. Undra om det finns utomlands? Jag har ingen aning om det finns något liknande system i Belgien?
Stor kram och glad midsommar! Det blir inget firande här i Bryssel men jag ska smygtitta på familjen eftersom min far har installerat en webkamera i sommarstugan som har rörelsedetektor (mest alltså för inbrottstjuvar) ;-)