10 juni 2011

Solstol istället för soffa...

17 tvättmaskiner senare. Vi är i Cartagena en snabbis. Hälsar pa gammelfarmor. Fixar lite. Jag far bloggtid;)

Jag vet inte vad sommarhuset har som gör mig lugn och lycklig sa fort jag kommer innanför dörren. Kanske det har med att fa somna havets brus (och Danis andetag) och vakna med solljus och fagelkvitter... Jag har haft tid för mig. En stund i solstolen med spanska modetidningar. Intensiv egentid. Dani tar korta sovpauser varann timma, 15-30 minuter och istället för att städa, plocka, äta etc. Gar jag ut och sätter mig i solstolen och njuter... Underbart!

Nej, bikini har jag inte vagat ta pa mig än. Mina 5 extrakilon känns lite jobbiga... Jag har tur som inte har fatt nagra andra märken än linea negra som inte gatt bort än (kejsarsnittet) men att se mig själv i sommarhusets spegel kom lite som en chock! Jag tyckte ju jag hade gatt ner men jag jämförde mig kanske med gravidkg och gravidmagen och inte med startviktens kropp... Jag accepterar den, den har ju varit helt otrolig och skapat Dani men... jag kommer nog ha pa mig bikini när jag ska bada och annars amningslinne. Att försöka ga ner kg far vänta tills jag slutar amma...

Att I gatt ner (30kg) och är smalare än mig känns konstigt. Ombytta roller. Jag är tjockisen. Jag äter hela tiden och är hungrig jämt. Han lagar mat till mig, gärna mackor, pasta etc, medan han själv fortsätter med dietsallad...

Jag tänker pa nyblivna mamman ParisLisas ord: att fortsätta vara min mans fru när bebisen kommer. Jag har nog glömt bort att vara I:s kvinna. Att vi har sovit i separata sängar. Sovit i skift har nog inte hjälpt. Nu när Dani sover i vaggan har I flyttat tillbaka... Första natten kände jag mig nästan otrogen. Mot Dani. Men jag har kärlek till dem bada... Dani sover nu 12h mellan 22-10 och vaknar 1-2ggr. Somnar om vid bröstet. Flera nätter har jag fatt sova 6 timmar i sträck. Det betyder dock inte att jag har sovit utan vaknat och kollat att han fortfarande andas... Tyvärr sa har inte mjölkproduktionen nattstängt sa jag hoppas att kroppen regulerar (spenskt ord?) det snart...

Jag har fatt mitt liv tillbaka tillsammans med sömnen. Gar inte runt som en irriterad zombie som bara vill sova längre...

1 kommentar:

Lisa sa...

Gud så härligt ni ser ut att ha det! Men du, det klart att du ska bada!! Var inte så hård mot dig själv.

Och jag tror som sagt att det är jätteviktigt att inte glömma bort varann bara för att man får barn. Vi fixade faktiskt en mysig middag för oss två igår kväll, det var mysigt.

Stor kram!