19 juni 2011

Tankar, funderingar o framtiden...

Vem har inte hört att bli förälder förändrar dig föralltid. Livet blir aldrig detsamma. Jag funderade konstigt nog inte sa mycket pa livet efter graviditeten när jag väntade Dani. Jag var sa uppe i att var gravid att jag tänkte inte pa att det var början av resten av mitt liv. Mitt nya liv. Livet som mamma. Livet som föräldrar.

I sa till mig igar, när vi at I:s hemmagjorda paella pa terrassen. Ensamma. Dani sov siesta. Att om 15-20 ar kommer Dani vara stor och da är det mig du har kvar... mig du valt att spendera livet med! Att vi de kommande 20 aren kommer leva föräldralivet. Sen är barnen stora. Vill leva sina egna liv...

Vi maste besluta hur vi ska leva de kommande aren. Vart. Vi har mer eller mindre bestämt oss för Sverige. Eller jag har bestämt. I har hela tiden velat att Dani ska växa upp, ga pa dagis o skola i Sverige. Egentligen har vi ju tills Dani börjar skolan att bo lite varstans. Om det inte kommer ett syskon innan dess...

Ingen av oss ser oss i hus, villa utanför Göteborg. Sa lägenhet är tanken. Köpa eller hyra? I ska börja söka jobb till hösten sa far se vi vart livet för oss...

Vi pratar om framtiden. I har tjötat pa mig om bröllop sen Dani föddes. Jag har länge drömt om ett enkelt litet strandbröllop pa La Manga. Ett strandparty för vara närmaste vänner. Jag vill inte behöva bjuda hela spanska släkten, grannar etc. Vill inte göra sa stor grej av det. Om vi gifter oss ska det vara pa vart sätt. I fick en idé i hamnen häromdagen sa vem vet vad som händer nästa sommar...

Jag skulle skriva natt helt annat. Men. Jag vet att det kanske inte later sa men jag o I pratar om allt. Jag berättar varje gang vad jag bloggar om. Jag har ett problem i Spanien. Jag känner mig instängd. Ensam. Deprimerad. Jag har inget eget liv här! Anledningen till att jag flyttade hem till Sverige för snart 3 ar sedan...

1 kommentar:

Emma sa...

Fina bilder fran hamnen!

Jag hoppas du kommer ur känslan av att vara låst och att du vågar lita på andra och deras sätt att ta hand om Dani. Samtidigt som jag inte tycker att du ska vara rädd att "skämma bort honom", det fick jag höra hela tiden-särskilt i Spanien- att hon aldrig skulle lära sig annars. Men hon kan sova både själv och hela natten samt passas av andra utan större problem -trots att jag "skämde bort henne" Jag tror inte på det där, men alla gör på sitt sätt. Bara det funkar!!

Med detta sagt - bebisar gråter och tar inte skada av det. Vi mammor måste ge andra tid att hitta sina egna knep för att trösta. Annars blir det lätt att det enda "knepet" som finns är mamma -och då sitter man där i fällan. Jag vet att det inte är lätt.

Härligt att du badar och njuter i alla fall! Stor kram! håll ut! Någon vis person sa till mig att det tar ett halvår / år för föräldrar att hitta rätt i rollen som förälder. Lägg till hormonuppror och sömnbrist...


P.S Kul med bröllopsplanerna. Det