2 juli 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Vi är tillbaka hemma hos I i Cartagena. Det blev för mycket för mig. Orkar inte behöva tänka pa nagon annan än mig själv och Dani. Jag minns när jag var gravid hur jag funderade pa om Dani skulle grata hejdlöst hela nätterna sa att ingen annan kunde sova men verkligheten är tvärtom. Alla andra stör Dani sa han inte sover. Vilket betyder att jag inte sover. Vilket resulterar i att jag är en irriterad zombie. Som inte orkar hjälpa till, laga mat, fixa och vara sällskaplig.

Dani är van vid lugn o ro sa det hjälper inte mig att de högljudda sma kusinerna busar med morfar. Jag angrar lite att vi har haft det sa väldigt tyst hemma de senaste manaderna. Knappt träffat nan. Det gör att Dani inte är van vid massa ljud, röster, lek och bus.

Det är varmt inne i stan men väldigt skönt. Jag sovit, sovit och sovit... Dani med! Sa finns det gratis wifi;) Vi stannar tills nästa vecka da vi kan bo ensamma igen. Halva familjen har akt hem.

Bara det att ingen väcker Dani när han efter tva timmars slit äntligen somnat.

Jag är verkligen ingen lattemamma, som umgas med andra nyblivna mammor. Som orkar ha ett fullspäckat schema. Som hittar pa en massa saker. Gar pa babyaktiviteter. För mig är det tillräckligt att bara ta hand om mig själv och Dani.

Sa jag har bytt sommarhusets soffa, inkl. hela min familj och medelhavet mot I:s soffa med sommarheta Cartagena utanför dörren... Känns (konstigt nog) som ett jättebra beslut.

Inga kommentarer: