27 aug. 2011

Allergichock, akuten, mjölkstockning...

Jag tycker synd om mig själv. Blev så myggbiten igår natt att jag fick en allergisk reaktion och händerna och ansiktet svullnade upp. inatt vid tvåtiden blev det besök pa akuten och en kortisonspruta. Men nu kan jag inte amma. Så stackars lille Dani gráät hejdlöst hjärtslitande och jag försökte vyssa. tur att papa köpt med gröt, välling och Dani tycker om fruktpure och barnburk maten

Som det inte var nog med mitt köttiga sår på ena bröstet, mjölkstockning och feber...
Skont att jag Har en bröstpump!

Stackars mig!

PS Medelas kräm Purelan hjälper iallafall mot såriga bröstvårtor om man nu inte vill lisa med citronsaft
PS 2 Har inte riktigt lärt mig skriva med I ska IPad - en del ord ändras tyvärr...

2 kommentarer:

Petra H sa...

Jag tycker också jättesynd om dig och lille Dani. Hoppas att det lagt sig nu, att köttsåret på bröstet har läkt, mjölkstockningen försvunnit och att solen skiner på er igen!
Stor kram!!

Yo...la madrileña sa...

Hola,

Hoppas att du mar bättre nu! :-) Har följt din blogg lite sporadiskt under sommaren da jag har varit uppe i Pyreenerna ganska länge utan Internet. Sag att du vill bo i Sverige i framtiden och att du ville ha ideer till din butik för att den skall "överleva". Skulle det inte funka att du importerar vissa kända klädesplagg, väskor som bara säljs i Spanien och sälja detta tillsammans med din design? Eller ta kontakt med ickekända spanska designers och fraga ifall de är intresserade att sälja i din butik? Typ som "El Mercado de Fuencarral" i Madrid. Vet inte ifall du känner till den?

Saludos desde Madrid,
La Madrileña