20 aug. 2011

Att söka förskola till en 6 månaders...

Jo, Förskola. Dagis. Har googlat. Satt mig in. Tänkte söka på Danis 6 månadersdag nästa vecka. Så han kan börja runt sin 1-års dag. Göteborg Centrum. Reggio Emilia + Kommunalt. Nära hem. Det är en hel vetenskap med dagis. Ja, jag fortsätter kalla det dagis. Min tanke är att börja jobba efter jul. I får ta hand om Dani. Då ska jag slutat amma på dagen. Under hösten tänker jag ta med Dani på öppna förskolan. Kanske gå med i BVC mammagrupp. Dani har ju knappt träffat andra barn.

Vi hade en liten pojk i grannhuset under 1 vecka, samma ålder. Men de var inte så intressade av varandra. Tyvärr. Däremot älskar Dani att titta på de spanska barnen som bor bredvid i 3,5,7 års-ålder. Han studerar dem nyfiket. Funderar. Skrattar. Han är så vuxen. Inte alls som en bebis. Dani sitter i barnmatsstolen och pratar med oss. Vill vara med. Vi får t.o.m titta på honom, så han tror att vi talar med honom. När vi pratar med varandra... annars söker han uppmärksamhet. Han älskar stå i cenrum.

Min älskade lille Dani. En liten personlighet. Nyfiken. Pratglad. Fundersam. Livsnjutare. Lättskrämd (Ja, höga ljud - skrik). Han älskar frihetskänslan. Flyga. Sitta på mitt knä med armarna som i titanic... Sjunga. Dansa. Busa. Jag har börjat sjunga imse vimse spindel med rörelser och han hänger med fascinerad... Med det måste vara rytm. Gärna att jag gungar i takt med benet. Finns det barnsånger med pop/rock bakgrund? (synd att jag inte har nån sångröst. Totalt tondöv - ja, stackars alla andra. Jag bryr mig inte och Dani älskar min falska sångröst)

Ja, ni märker. Jag är helt förälskad! I min lille Dani...

1 kommentar:

Emma sa...

Visst är det härligt att lära sina sma!! Härligt med förälskelsen...och den bara växer