1 aug. 2011

Vardagsminnen från La Manga...


När solen gått ner och det är svalare tar I en promenad med Dani längs strandpromenaden medan jag o mamma lagar mat. Mina killar!

Jag badar fotbad. Fotbadet vann I:s mamma på lotto för en massa år sedan. Nu kommer det äntligen till användning.

Vi grillar, sitter ute på kvällarna. Det är svalare än normalt så det är perfekt för Dani. 25-28 grader. Härligt i skuggan. Ljummen bris. Svala nätter.

Jag packar mina saker. Bestämmer mig för vilka som får följa med nu och vilka som får komma hem senare, nästa sommar. Åh, va jag har saknar mina saker!

Dani har börjat äta samma mat som familjen. Eller jag kokar utvalda ingredienser i en kastrull bredvid. Här kyckling, grönsaker och potatis. Han tyckte det var jättegott! Jag har även börjat testa ge honom lite vatten att dricka. Det är varmt och tillräckligt med mat (bröstmjölk) får han, min lille tjockis;) Han äter frukt till frukost och efterätt. Tänkte be min far köpa med lite gröt när han är hemma en sväng i Sverige. Utan socker. Helst utan gluten. Hoppas att det får Dani att hela natten. Jag börjar undra om det här med friamning var en så bra idé. Får kanske försöka söva honom med nappen så han inte får i sig så mycket grädde. Han väger 9kg min Dani.

Inga kommentarer: